Tato webová stránka používá cookies, které jsou nezbytné pro technický provoz webové stránky a jsou vždy nastaveny. Další soubory cookie, které mají za cíl zvýšit pohodlí používání těchto webových stránek, slouží k přímé reklamě nebo usnadnit interakci s jinými webovými stránkami a sociálními sítěmi, jsou nastaveny pouze s vaším souhlasem.
Konfigurace
Technicky nutné
Tyto soubory cookie jsou nezbytné pro základní funkce obchodu.
Alle Cookies annehmen
Ausgewählter Shop
CSRF-Token
Individuelle Preise
Kundenspezifisches Caching
Nastavení souborů cookie
Odmítnout všechny soubory cookie
Session
Währungswechsel
Komfortfunktionen
Diese Cookies werden genutzt, um das Einkaufserlebnis noch ansprechender zu gestalten, beispielsweise für die Wiedererkennung des Besuchers.
Vinařství Rotkäppchen Sektkellerei se nachází ve Freyburgu (Unstrut), uprostřed vinařské oblasti Saale-Unstrut, nejsevernější oblasti pěstování kvalitního vína v Německu. Dům má dlouhou tradici sahající až do roku 1856. V tomto roce se Moritz a Julius Klossovi spolu se svým přítelem Carlem Foersterem rozhodnou otevřít ve Freyburgu vinotéku. O pouhý rok později nechávají postavit továrnu na výrobu šumivých vín "Freyburger Champagner-Fabrik-Gesellschaft". Šumivé víno se prodává pod názvem Kloss & Foerster. V souladu s tehdejší módou jsou všechny názvy francouzské, takže se prodává "Monopol", "Crémant Rosé" nebo "Sillery Grand Mousseux".
V následujících letech podnikaví podnikatelé svůj nový produkt všemožně proslavili. Šumivé víno bylo oceněno zlatem na ochutnávce vín v Říšském sněmu v roce 1876 nebo na obchodní výstavě v Halle v roce 1881. Společnost se neustále rozrůstala. Nakonec v roce 1894 vstupuje v platnost "Zákon na ochranu ochranných známek" a pro šumivé víno je třeba najít nový název. Kapsle sektu Freyburger slouží jako patron jména, a tak z pak nese název Rotkäppchen Sekt.
Vzestupy a pády Rotkäppchen Sekt ve 20. století
Úspěch značky neustále roste a stává se například dodavatelem vojenských důstojníků. První neúspěch společnosti přinesla první světová válka a následná inflace ve 20. letech 20. století. Svůj podíl na tom měla i následující světová hospodářská krize. Ve 30. letech 20. století se značka zotavuje, aby se s druhou světovou válkou opět propadla. Po válce značka nejprve přešla pod sovětskou vojenskou správu, poté byla převedena pod Volkseingentum a jako taková pokračovala. Mezitím dědic značky Günther Kloss znovu založil v západním Německu společnost Kloss & Foerster Sektkellerei a vyráběl pod tímto názvem šumivé víno.
V NDR se značka Rotkäppchen Sekt zotavuje a stoupá k novým výšinám. Po pádu Berlínské zdi se však prodej opět propadá. Společnost masivně snižuje stavy. Nakonec jsou to bývalí zaměstnanci Rokäppchenu, kteří spolu s investory převezmou churavějící podnik a obnoví ho. Již za pouhý rok prodeje překonaly očekávání. Šumivé víno s červeným uzávěrem je konkurenceschopné pro tržní hospodářství a je natočena první reklama pro televizi.
Rozmach šumivého vína Rotkäppchen v novém tisíciletí
V roce 1996 bylo nutné postavit novou výrobní halu, aby bylo možné uspokojit poptávku. V roce 1997 dostávají lahve tvář, kterou mají dodnes. V roce 2000 začala společnost přebírat podíly v dalších šumivých vinařstvích, jako jsou Mumm a MM extra. V roce 2006 společnost získala práva na značku šumivého vína Kloss & Foerster, čímž došlo po 60 letech odloučení k opětovnému spojení obou značek.
V současné době společnost vyrábí kromě šumivého vína také tiché víno, které je od roku 2008 k dispozici i v nealkoholické verzi. Kromě toho se již prosadila na trhu s lihovinami, takže "vlajkové lodi" lihovin z Nordhausenu nebo brandy "Chantré" patří také na Rotkäppchen.
Výroba šumivého vína Rotkäppchen
Dnes se na Rotkäppchen Sekt vyrábí šumivé víno třemi výrobními postupy:
Velkoplošná fermentace
Kvašení/transvaze v láhvi
Klasické kvašení v láhvi
Velkoplošná fermentace
Při tomto procesu víno zraje ve velkých tlakových nádobách. Tento proces je mezinárodně známý jako Charmatova metoda, pojmenovaná podle tvůrce dnešního procesu s tlakově odolnými armaturami Čugena Charmata, nebo také jako Metodo Martinotti v Itálii, pojmenovaný podle enologa Federica Martinottiho, který byl autorem základní myšlenky tohoto procesu. Tento proces se velmi rychle rozšířil po svém prvním použití na počátku 20. století v Německu, které bylo poměrně otevřené technologickému pokroku.
Tímto postupem se vyrábí řada šumivých vín Traditions Rotkäppchen, která je hlavním produktem značky.
Proces transvaze
Tento proces je variací na klasické kvašení v lahvi, kdy se šumivé víno neodčerpává ručně (tj. neodstraňují se kvasinky), ale vypouští se ze speciálních kvasných lahví a filtruje se, poté se dávkuje pod tlakem a přelévá se do poslední lahve, kde probíhá druhé kvašení. Tímto způsobem vzniká řada šumivých vín "kvašených v lahvi" Rotkäppchen.
Klasické kvašení v láhvi
Známá také jako Méthode champenoise nebo Méthode traditionelle, je standardem pro světoznámá šumivá vína, jako je šampaňské, Crémant nebo Cava. Základní šumivé víno se smíchá s cukrem a směsí kvasinek pro druhé kvašení a naplní se do láhve. Po ukončení kvašení se kvasinky přesunou do hrdla láhve a zátka se odstraní. Ztráty šumivého vína jsou kompenzovány dávkováním, směsí vína a cukrového sirupu, která je pro chuť rozhodující. Rotkäppchen - Šumivá vína vyrobená touto metodou jsou označena jako "klasické kvašení v lahvi".
Wissenswertes zu Rotkäppchen Sekt
Jak dlouho lze uchovávat Rotkäppchen šumivé víno? Jak dlouho lze skladovat Rotkäppchen šumivé víno?
Rotkäppchen Šumivé víno nebo jiné značky šumivého vína lze obvykle uchovávat až 3 roky. Otevřené šumivé víno byste měli skladovat v chladničce a použít vhodný uzávěr (ne klasickou lžičku!). Po otevření se doporučuje co nejdříve spotřebovat Neotevřené Rotkäppchen Šumivé víno lze skladovat v chladu až 3 roky. Nejedná se však o klasické skladovací víno. Doporučujeme proto spotřebovat do půl roku Řada Rotkäppchen zahrnuje přibližně sedm různých šumivých vín Sklep na šumivé víno Rotkäppchen se nachází na okraji města Freyburg, uprostřed vinařské oblasti Saale-Unstrut.
Kolik druhů Rotkäppchen šumivého vína existuje?
Značku "Monopol", která byla dříve zvolena pro šumivé víno, používali ve stejné době francouzští výrobci šumivých vín. Soudní spor o název na základě zákona na ochranu ochranných známek skončil ve prospěch Francouzů. Od roku 1894 zakladatelé pojmenovali šumivé víno podle červené kapsle, která korunuje každou láhev šumivého vína ve sklepě Vinotéka Kloss a Foerster, z níž se vyvinula společnost Rotkäppchen Sektkellerei, byla založena v roce 1856, tedy dávno před vznikem NDR. Východoněmecká společnost vydržela i v dobách NDR - jedna láhev tehdy stála asi 22 ostmarských marek - a dnes je považována za jednu z nejúspěšnějších východoněmeckých společností.
Kde je sklep na šumivé víno Rotkäppchen?
Ovocné sekty z řady Rotkäppchen jsou obzvláště ovocně sladké.
Proč se Rotkäppchen šumivé víno jmenuje Rotkäppchen? Je Rotkäppchen východní produkt? Které Rotkäppchen šumivé víno je sladké? Jaká je trvanlivost šumivého vína Rotkäppchen?
Rotkäppchen Šumivé víno by se mělo pít mladé a skladováním se nezlepšuje. Šumivé víno má průměrnou trvanlivost 2 až 3 roky, pokud je skladováno na chladném, tmavém a teplotně odolném místě.
Další informace o Rotkäppchen Sekt
Adresa
Názvy společností:
Rotkäppchen Mumm Sektkellereien GmbH
Ulice:
Šampaňský sklep Ulice 5
Město:
06632 Freyburg/Unstrut
Země:
Německo
Region:
Saale-Unstrut
Kontinent:
Evropa
Kontakt a web
Webové stránky:
https://www.rotkaeppchen.de/
Telefon:
+49 34464 34 0
Společnost
Rok založení:
1856
Výkonný ředitel:
Christof Queisser, Frank Albers, Dr. Mike Eberle
Společnost VINELLO & Partner vyžaduje váš souhlas s použitím údajů, např. k zobrazení informací o vašich zájmech. Kliknutím na tlačítko OK je souhlas udělen. více